۱۲ دی ۱۳۹۵

رجعت محمد و ال محمد بدنیا بعد از ظهور امام مهدی ع




                               بنام خداوند جان و خرد 
                              رجعت محمد و ال محمد بدنیا بعد از ظهور امام مهدی   ع

1- می دانیم که  ائمه اثنا عشر-  آل محمد –المهدیون -  رسول الله  و جانشینان پیامبر در رسالت هستند   ومحمد ابن الحسن  مهدی منتظر شان است   

  

2-ومهدیون المعاد   اثنا عشر جانشینان امام مهدی منتظر بعد از وفاتش چه کسانی خواهند بود ؟ 

 برای خواندن این تحقیق چهار امر مهم را مد نظر داشته باشید  عبارتند از

1- اکمال الدین -ص 317.
عن عبدالله بن شريك،حسين بن علي بن أبي طالب عليه السلام يقول: 

قائم هذه الامة هو التاسع من ولدي و هو صاحب الغيبة و هو الذي يقسم ميراثه و هو حي.
(حسین بن علی  (ع) می گوید قائم این امت اوست که نهمین  از فرزندان من است و او  صاحب غیبت  است و اوست انکه تقسیم می شود میراثش و او زنده است 


2-سوره  2  ایه 3 در شان نزول این ایه  محمد و ال محمد گفته اند  که غیب در این ایه  علاوه بر  خدا و  فرشتگان و.....اشاره به  المهدی  است  اگر چنین باشد  نام المهدی باید در این ایه مستتر  شده  باشد محاسبه می کنیم  

ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ  وَمِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ ٣
ا -  ل  -   م   - ه -   د -  ی
4   -4   -5    - 2-   0  - 6
 با سامانه تجمیعی   می شوند 21  که قابل تقسیم  بر 7  است و می شود  3


3- كتاب جامع البيان العلم و فضله يوسف بن عبدالبر ج 2 ص 119.

قال رسول الله (ص) ما اتاكم عنى فاعرضوه على كتاب الله فان وافق كتاب الله فانا قلته و اِن خالف كتاب الله فلم اقله
گفت رسول خدا (ص) آنچه آمد از من عرضه كنيد بر كتاب خدا پس اگر موافق كتاب خدا بود. پس من گفته ام و اگر مخالف كتاب خدا بود پس نگفته ام .


در کتاب کافی نیزامده است
  لاتقبلوا علينا حديث الا ماوافق القرآن
قبول نكنيد بر ما حديثى را مگر آنچه که موافق قرآن است.


4- النسائی/ 1289،
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، کَمَا صَلَّیْتَ عَلَی ابراهیم و آلِ إِبْرَاهِیمَ، إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ، 
 خداوندا درود فرست بر محمد و آل محمد  همچنانکه درود فرستادی برابراهیم و ال ابراهیم  همان تو ارجمند  گرامی هستی





توجه =ـ شیخ طوسی در کتاب الغیبة می نویسد :

 قال رسول الله(ص)فی اللیلة التی کانت فیها وفاته ـ لعلیّ (ع) یا أبا الحسن احضر صحیفةً ودواة ، فأملا رسول الله(ص)وصیته حتّی انتهی إلی هذا الموضع فقال : یا علیّ سیکون بعدی اثنا عشر اماماً ومن بعدهم اثنا عشر مهدیّاً ،  فأنت یا علیّ اوّل الاثنی عشر الإمام . سمّاک الله تعالی فی سمائه علیّاً المرتضی وامیرالمؤمنین والصّدیق الاکبر والفاروق الاعظم والمأمون والمهدی ، فلا تصح هذه الأسماء لأحد غیرک ، یا علیّ أنت وصییّ علی اهل بیتی حیّهم ومیّتهم ، وعلی نسائی فمن ثبّتها لقیتنی غداً ، ومن طلّقتها فأنا برئ منها ، لم ترنی ولم أرها فی عرصة القیامة ، وأنت خلیفتی علی أمتّی من بعدی ، فاذا حضرتک الوفاة فسلّمها الی ابنی الحسن البرّ الوصول ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنی الحسین الشهید الزکیّ المقتول ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه سیّد العابدین ذی الثفنات علیّ ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه محمد الباقر ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه جعفر الصّادق فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه موسی الکاظم ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه علیّ الرضا ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه محمد الثقة التقی ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه علیّ النّاصح ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها إلی ابنه الحسن الفاضل ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه محمد المستحفظ من آل محمد ،
 فذلک اثنا عشر اماماً ، ثم یکون من بعده اثنا عشر مهدیّاً ، فاذا حضرته الوفاة فلیسلّمها الی ابنه اوّل المقربّین . له ثلاثة اسامی اسم کاسمی واسم أبی وهو عبدالله وأحمد و الأسم الثالث المهدیّ هو اول المؤمنین  

ترجمه متن   (پس ان 12 امام است . سپس می باشد از بعد - او  12 مهدی . پس آنگاه که حاضر شد او را  وفات. پس تا تسلیم می کند اورا ( امامت را )  به بنیانش  که اول مقربین است . برای او  سه  اسم هست - اسمی مانند اسم من و اسم پدر من  و او  عبد الله  و احمد  و اسم  سوم  مهدی  است او  اول  مومنین است )

شرح = این حدیث پیامبر  مربوط به بعد از ظهور امام محمد ابن الحسن است یعنی  بعد از اینکه 12  نفر  از فرزندان امام حسین  به عنوان مهدیون می ایند و برای ظهور امام غایب  بشارت  می دهند  و بعد از اینکه  اخرین مهدیون امد و بشارت به امدن امام غایب داد امام  غایب ظهور می کند و بعد از ظهور در  نزدیک وفاتش  امامت را به ابنه تسلیم می کند اما کلمه ابن   در زبان عربی  اصل معنایش   بنیان است که چیزی از ان بوجود می اید یا چیزی را بوجود می اورد  فرزند  بنیانش  از پدر است و پدر   بنیان   فرزند است    واین کلمه دارای  معنی  دو طرفه است   بنا براین  ابن  هم می تواند  فرزند باشد بنیان شده  که پدر اورا  بنیان کرده  در نتیجه کلمه  ابنه   = بنیانش = ابیه  نیز معنی دارد اما نسبت به امام غایب  چون او در عالم غیب بوده است  و فرزندی ندارد معنی به  پدر و پدر و.....  به پیامبر  بر می گردد  به یاد داشته باشیم که  ابنه  اول المقربین وهو  اول المومنین است واین شخص    پیامبر   اسلام است کسی که  اول مقربین  واول مومنین  در نزد خداوند متعال است بدینقرار جانشین امام  زمان  =پیامبر اسلام خواهد بود که دلیل رجعت محمد و ال محمد هم همین است که بعد از وفات امام  قائم ال محمد - مهدی منتظر -  امامت را به مهدی معاد   تحویل می دهد

از اینرو در قران هم پیامبر سه اسم  دارد که  عبارتند از محمد  و احمد  و   عبد الله  در ایه  ای که  نام عبد الله امده است در باطن ایه محمد هم ترقیم شده است 

1-  نام پیامبر در قران عبد الله  است 

سوره 72  ایه 19 که نام عبد الله در ان امده و در باطن ان محمد و هم ترقیم شده است 

 وَأَنَّهُۥ لَمَّا قَامَ عَبۡدُ ٱللَّهِ  يَدۡعُوهُ كَادُواْ يَكُونُونَ عَلَيۡهِ لِبَدٗا ١٩ 

      محمد  

      4-0-2-2 

با سامانه تراکمی این اعداد می شوند  2   4   0   8 که جمع منفرد انها می شوند  14  که  قابل تقسیم  بر 7 است و می شود 2 


 برای اینکه  ثابت شود که   اول المقربین = اول المومنین  همان عبد الله  ابن عبد الله است به تطابق انها  بر پایه  رمز  رقمی 7 قران می پردازیم اول المقربین که دارای  اسم کاسمی واسم أبی  است

عبد      -   الله         -  ابن     -    عبد      -   الله   

1          -     12    -     8        -  1      -  12  

با سامانه تراکمی این اعداد می شوند   1    13    21    22   34  که  قابل تقسیم  بر 7  است  و می شود    48888733

   






2-  نام دیگر پیامبر  المهدی  است در ایه زیر ضمیر  ک  اشاه به پیامبر است و نتم المهدی در باطن ایه نوشته شده تست 




إِنَّ ٱلَّذِي فَرَضَ عَلَيۡكَ ٱلۡقُرۡءَانَ لَرَآدُّكَ إِلَىٰ مَعَادٖۚ قُل رَّبِّيٓ أَعۡلَمُ مَن جَآءَ بِٱلۡهُدَىٰ وَمَنۡ هُوَ فِي ضَلَٰلٖ مُّبِينٖ ٨٥ 


   ا   -   ل   -  م   -  ه   -   د   -  ی  

10    -  10 -   5  - 2  -    3  -    7  

با سامانه تصفیفی این اعداد  10   10   5   2     3    7   که  قابل تقسیم بر 7  است 

که  می شود  10464430

 در متن   اول المقربین = اول المومنین نام  المهدی    حروفش  توزیع شده است  و بر پایه رمز  رقمی 7 قران  حساب می کنیم 

               المهدی                 
       4  -4-   3  0-0- 2 


با سامانه تراکمی این اعداد می شوند  4   8    11     0-  0-    13   که  قابل تقسیم  بر 7  است  و می شود     1857312   



3- در متن   اول المقربین = اول المومنین نام  احمد ابن عبد   الله   حروفش  توزیع شده است  و بر پایه رمز  رقمی 7 قران  حساب می کنیم 

 
احمد    -    ابن     -    عبد     -  الله
     7    -  8          -  1     -     12     


با سامانه  تجمیعی این اعداد می شوند  28   که بر 7 قابل قسمت است می شود 4




4-در متن   اول المقربین = اول المومنین نام محمد ابن عبد   الله   حروفش  توزیع شده است  و بر پایه رمز  رقمی 7 قران  حساب می کنیم 



         محمد      -    ابن     -    عبد     -  الله
          6        -  8          -  1     -     12    
با سامانه تراکمی  این اعداد می شوند  6   14     15    27  که  قابل تقسیم  بر 7  است  و می شود    387877


در نتیجه به یقین  دانستیم   که بنیان امام محمد ابن الحسن   پیامبر اسلام  محمد ابن عبد الله  است بنا براین امام  محمد ابن الحسن  پس از ظهور  ودر  پایان دوران امامت درختم رسالت و شروع  امامت در مهدویت معاد  در هنگام  وفات خود امامت را به ابنه بنیانش  یعنی محمد ابن عبد الله تحویل می دهد چگونه این کار انجام می گیرد در حالی که  پیامبر  مرده است  جواب این است  همچنانکه گفتیم  با رجعت  محمد و ال محمد  ممکن می شود  و امام  محمد ابن الحسن  امامت  را به محمد ابن عبد الله واگذار می کند و 12 مهدی در میعاد  بعد از محمد ابن الحسن   بوجود می ایند که شامل 1 پیامبر و 11 امام است در این زمان است که  پیامبر   رجعت کرده است   و به دنیا بر گشته است و او امامت در مهدویت معاد را بنیان گذاری می کند 
برای اینکه به تحلیلی  که  بر پایه  اصول هدایت حق شد   یقین بیشتری پیدا کنیم  به این حدیث باید توجه عمیق کرد که در زیر می ایدودر ان پدر امام مهدی مشخص می شود همانی که در حدیث وصیت به ابنه از ان ذکر شده است  و جانشین امام مهدی به هنگام وفاتش می شود




1- در كتاب سليم بن قيس ص429آمده است ،

 في خبر طويل عن رسول الله صلى الله عليه وآله: (... ثم ضرب بيده على الحسين عليه السلام فقال: يا سلمان، مهدي أمتي الذي يملأ الأرض قسطا وعدلا كما ملئت جورا وظلما من ولد هذا. إمام بن إمام، عالم بن عالم، وصي بن وصي،
أبوه الذي يليه  إمام وصي عالم. قال: قلت:یا نبي الله، المهدي أفضل أم أبوه؟ قال: أبوه أفضل منهللأول مثل أجورهم كلهم لأن الله هداهم به).
ترجمه - در خبر طولانی از رسول الله (....سپس زد با دستش بر حسین پس گفت ای سلمان مهدی امت من انکه پر می کند زمین (اورشلم ) را به قسط و عدل همچنانکه پر شده باشد به بی انصافی و ظلم  از فرزند این است – امام بانی امام –عالم بانی عالم –وصی بانی وصی است پدرش (پدر امام زمان ) 

                                        انکه دنبال او می اید-

  گفت – گفتم - یا نبی الله  مهدی افضل است یا پدرش ؟گفت  پدرش افضلتر  از اوست – 



برای  اول (بنیان گذاررسالت و میعاد   ) مثل  اجر- همه  ایشان  است 

  برای اینکه خداوند  هدایت کرد ایشان (همه ائمه ومهدیون ) را به سبب 
 او(  پیامبر اسلام است که رسالت را بنیان گذاری کرد و مهدویت  معاد را هم او بنیان گذاری می کند و او پدر مهدی خاتم  رسالت است  )


(أبوه الذي يليه- پدرش (پدر امام زمان ) انکه بدنبال او می اید =   این عبارت نشان می دهد که پدر (امام محمد ابن الحسن  ) بعد از خودش  می اید در حالی که در حدیث وصیت  گفته شده که  پدر امام محمد ابن الحسن  قبل از او  وفات می یابد   وامام محمد ابن الحسن جانشین پدر می شود پس این کسی که پدر  امام  محمد ابن الحسن است و بعد از او جانشین امام زمان می شود کیست؟ 
جواب = احمد عبد الله المهدی همان محمد عبد الله   است که پدر امام زمان است
 در بقیه حدیث پیامبر می گوید  -  پدرش  افضل تر  از خود امام محمد ابن الحسن است در حالی که در حدیث دیگری - امام محمد ابن الحسن را  افضلتر ا ز  پدرش  یعنی  امام حسن العسکری توصیف کرده است و می فهمیم که این پدر غیر از ان پدر است توجه کنید

(يا نبي الله، المهدي أفضل أم أبوه؟ قال: أبوه أفضل منه- یا نبی الله  مهدی افضل است یا پدرش ؟گفت  پدرش افضل  از اوست 
 شرح-  پیامبر در حدیثی  امام محمد ابن الحسن را که امام غایب است  افضلتر از  پدر خود یعنی امام حسن عسگری بیان کرده است چگونه است که اینجا  پدرش را افضلتر  از امام غایب معرفی می کند مگر اینکه این پدر غیر از ان پدر باشد 

2-  كتاب الغيبة - محمد بن إبراهيم النعماني ص73: ((قال رسول الله صلى الله عليه وآله: إن الله عز وجل اختار من كل شئ شيئا، اختار من الأرض مكة، واختار من مكة المسجد، واختار من المسجد الموضع الذي فيه الكعبة، واختار من الأنعام إناثها، ومن الغنم الضأن، واختار من الأيام يوم الجمعة، واختار من الشهور شهر رمضان، ومن الليالي ليلة القدر، واختار من الناس بني هاشم، واختارني وعليا من بني هاشم، واختار مني ومن علي الحسن والحسين، وتكملة اثني عشر إماما من ولد الحسين تاسعهم باطنهم، وهو ظاهرهم، وهو أفضلهم، وهو قائمهم)

ترجمه - گفت رسول خدا همانا خداوند اختیار کرد از هر چیزی – چیزی را – اختیار کرد از زمین مکه را – و اختیار کرد از مکه مسجد را – و اختیار کرد از مسجد مکانی که در ان است کعبه  -و اختیاررکرد از حیوانات  مونثش را – واز گوسفند – میش را – و اختیار کرد از روز ها جمعه را – و اختیار کرد از ماه ها رمضان را – و از شب ها  شب قدر  را- و اختیار کرد از مردم بنی هاشم را – و اختیار کرد مرا و علی را از بنی هاشم –و اختیار کرد از من و از علی حسن و حسین را  ودر  تکمله   اثنا عشر  امام را از فرزندان حسین  که نهمش باطنشان است – و او ظاهرشان است و او افضلشان و او قائمشان است


شرح=  باز  سئوال است  پدر امام زمان که بعد از خود می اید وافضلتر از امام زمان است کیست
جواب = واضح است  محمد ابن عبد الله  است که پدر بزرگ   امام زمان است و افضل تر از او است و او رجعت می کند وقبل از وفات امام زمان - امامت را تحویل می گیرد و بعد ازوفات  امام زمام - مهدویت میعاد را   پیامبر بنیانگذاری   می کند  و او اولین مهدی  معاد است و اوست که   ابنه = بنیان امام زمان است  که ابیه = پدرش است به همین خاطر در ادامه حدیث می گوید  


(للأول مثل أجورهم كلهم لأن الله هداهم به- 

برای  اول (اغاز کننده رسالت و  معاد که  پیامبر اسلام است ) مثل  اجر- همه  ایشان  است   برای اینکه خداوند  هدایت کرد ایشان را (همه مهدیون در رسالت و در معاد را ) به سبب او  )
شرح= در اینجا واضح می شود  که چه کسی  همه انها را از جمله   - فاطمه وعلی و 11 امام را هدایت کرد ه است مگر غیر از پیامبر است که پدر محمد ابن الحسن  است  و افضلتر از امام زمان است کسی که همه ایشان را هدایت کرد ه است و بنیان گذار مهدویت در رسالت بود  و حالا بنیان گذار  مهدویت در معاد می شود و جامعه معاد را   بوجود می اورد جامعه ای که  دیگر  دولت و حکومت لازم ندارد وهمه مردم جهان تمرین  مهدی شدن  را  می کنند که پایا ن این مرحله هم با ز- با رجعت  محمد ابن الحسن ختم می یابد همانطور که رسالت را هم او ختم کرده بود اما چرا در حدیث وصیت   بجای تحویل دادن به ابیه  کلمه ابنه امده است در حالی که در این حدیث واضح گفته می شود که پدرش افضلتر از خود اوست  چون محمد ابن الحسن فقط مهدی منتظر است در حالی که پدرش علاوه بر مهدی بودن مهدی معاد هم هست که کمی بعد به ان خواهیم پرداخت اما  به احادیث زیر توجه کنیدتا متوجه شوید چرا در حدیث وصیت کلمه  ابنه امده است  باید گفت که  این امر مجازی است کما فاطمه مجازا مادر - پدرش است

1- الطبرانی فی )معجم الکبیر(:حدثنا الحسین بن فهم حدثنا مصعب بن عبد الله الزبیری قال: کنیة فاطمة أم أبیها.
 ترجمه - کنیه فاطمه  مادر  پدرش است 

2- ابن عساکر فی تاریخه: أنبأنا أبو نعیم عن حسین بن زید بن علی بن جعفر بن محمد عن أبیه قال: کانت کنیة فاطمة علیها السلام أم أبیها.
 ترجمه - بود کنیه فاطمه مادر پدرش 
3-  العلامة المجلسی نقل من کتاب مقاتل الطالبیین عن الامام باقرعلیه السلام: (انّ فاطمة کانت تکّنی اُمّ ابیها)
 ترجمه - بود فاطمه کنیه داشت مادر پدر
4- الاربلي في كشف الغمة 2/ 90:( ان النبي (صلى الله عليه واله وسلم) يعظم شأنها (أي فاطمة) ويرفع مكانها (وكان يكنيها بأم ابيها )

پیامبر فاطمه  را کنیه  مادر پدر  داد





شرح- و امام زمان (محمد ابن الحسن )هم   که در اثنای وفات  با ختم رسالت به  ابنه (احمد عبدالله المهدی  که همان محمد ابن عبد الله است ) امامت را تحویل می دهد و پیامبر  مهدویت معاد را اغاز می کند   ودر مجازدر واقع  مثل فاطمه ام ابیها بود امام زمان هم  ابو  ابیها  (پدر پدرش ) است   و این  دقیقا همان چیزی است که فاطمه  مجازا مادر   - پدر خود شد ه بود و امام زمان  پدر  - پدر خود می شود  چون اگر  در حدیث گفته می شد به ابیه = به پدرش  تحویل می دهد این سئوال پیش  می امد که چگونه است که پدرش حسن عسگری  قبل ازپیامبر  و دیگر  ائمه رجعت می کند  در حالی که بنیان  رسالت را پیامبر گذاشت و بنیان مهدویت در معاد یعنی  جامعه توحیدی   را هم بدست پیامبر  یعنی محمد ابن عبد الله =  گذاشته خواهد شد  و اوست که  ابنه اول المقربین و هو اول المومنین است و در هر مرحله ای او اولین  است و  امام محمد ابن الحسن  اخرین و ختم کننده ان است که در رجعت خود مهدویت معاد را ختم خواهد  کرد -  محمد ابن الحسن   دوران  مهدویت معاد را ختم خواهد داد و در ان زمان هر انسانی خود مهدی خود می شود و جامعه بشر   به کمال انسانیت خود خواهد رسید در بعضی از احادیث  از همسر و فرزندان مهدی سخن به میان است از جمله این حدیث 

شرح الاخبار ج 2 ص 42
عن النبي (ص) انه ذكر المهدی (ع)
وما یجریه الله عزوجل من الخیرات والفتح فقيل له : يا رسول الله کل هذا یجمعه الله له ؟ قال نعم وما لیکن منه فی حیاته و ایامه هو کائن فی ایام الائمة من بعده من ذریته

رسول الله (ص) درباره مهدی (ع) و آنچه را که خداوند از خیرات و برکات و فتح و پیروزی به دست او برایش قرار داده ذکر می‌ کرد . پس به ایشان گفته شد : یا رسول الله آیا همه اینها را خداوند برای او قرار داده است ؟ رسول خدا (ص) فرمود : بله ، و هر آنچه که در دوران زندگی و زمان خودش نباشد ، در زمان امامان بعد از او از فرزندانش می‌ باشد

شرح= می دانیم که مهدی  ختم کننده رسالت   (محمد ابن الحسن) در عالم غیب  عند الله است و هم اکنون فقط 5 سال  یک روز و چند ثانیه  عمر دارد    وتا ظهورش هم  خیلی مانده است و البته بعد از ظهور ازدواج خواهد کرد و زن و بچه هم خواهد داشت اما فعلا طفلی بیش نیست  در نتیجه   این احادیث مربوط مهدی معاد است  که خود پیامبر است که در دنیا زندگی کرد و ازدواج کرد و ائمه ال محمد به غیر از امام علی همه از فرزندان اوست  و اسلام را پیروز کرد وپیروزی های بزرگی برای اسلام بعد از پیامبر بوجود امد  و در ظهور  امام محمد ابن الحسن  نیز  بوجود خواهد امد و همچنین در رجعت هم  بعد از پیامبر در ادامه مهدویت در  ائمه  آل محمد بوجود خواهد امد  و جهان  معاد گاه جامعه توحیدی   خواهد شد  چون  بعد از پیامبر همه ال محمد یک به یک به جهان رجعت خواهند کرد و همه بترتیب  مهدی معاد خواهند شد تا نوبت به محمد ابن الحسن می رسد که ختم کننده  مهدویت معاد خواهد بود  و جهان از ان بعد در حاکمیت الهی و بهشث حق و حقوقمداری و ازادی  و استقلال برای  همه بشریت  خواهد شد چون همه انسانها خود مهدی خواهند شد و جهان مهد وی خواهد شد امروز بعد از 1400 سال تازه مفتاح رقمی 7 قران و با اصول راهنمائی که این مفتاح ارائه می دهد دست یافته ایم و بر اساس  همین اصول راهنما  توانسته ایم بفهمیم که مهدی  معاد خود پیامبر است که خداوند وعده داد تا پیامبر را به معاد برساند و این صد درصد است چون خداوند خلف وعده نمی کند

در سوره 3امده است

رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَّ رَيْبَ فِيهِ إِنَّ اللّهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ ﴿9﴾

پروردگار ما همانا توئی جمع کننده مردم برای دورانی  که نیست شکی در او  همانا خدا تخلف نمی کند میعاد  را

سورة قصص، آیة 85.
إِنَّ الَّذِی فَرَضَ عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لَرادُّکَ إِلی المَعادٍ.

ترجمه: آن کس که قرآن را بر تو فرض کرد تو را به میعاد گاهت  باز می گرداند 
شرح- در این ایه  مراد از کلمه معاد - عودت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ به سوی دنیا است.








 بر پایه تحلیلی که بر اساس اصول راهنمای حق  یعنی بر پایه   توحید  بعثت  امامت عدالت و معاد از متن حدیث  شرح نمودیم و ثابت کردیم که  ابنه = بنیانش  یعنی   پدرش می باشد   و احمد عبد الله المهدی  پدر امام محمد ابن الحسن   است


البته  همه ائمه ال محمد  بعد از رجعت  و بعد از پیامبر همه  مهدی المعاد   خواهند شد  حتی امام غایب القائم   = محمد ابن الحسن هم بعد از وفاتش رجعت خواهد کرد و پس از رجعت -  مهدی  الموعود  خواهد شد اما این  سخن فرق اساسی  دارد با ان نظراتی که غیر این است 
شرح - با توجه به مباحث بالا متوجه شدیم که امامت در رسالت در محمد ابن الحسن  ختم می شود و هم اوست که  امامت را بعد از رجعت  به پیامبر  تحویل می دهد و امامت در مهدویت معاد  اغاز می شود پیامبر  اغاز کننده  مهدویت  معاد است و   مهدی  الموعود   خود پیامبر محمد ابن عبد الله خواهد بود که در رجلا منی  = خود اوست و یا از اهل بیتی خود پایه اهل بیت است و این خود اوست که  جهان را از  عدل و قسط  پر  می کند ولو به فرض محال   پر  از ظلم و جور هم شده باشد  که این حتمیت  رجعت و قیام  او به مقام مهدویت معاد  او را ثابت می کند  چون  هر گز جهان بسوی   پر شدن از ظلم و جور نمی رود  بلکه زمان به زمان انسان با شناختی که از دین و علم پیدا می کند  بسوی   عدل و قسط در حال حرکت است  و  امام  محمد ابن الحسن هم در ظهور خود  بر ان خواهد افزود  -  اما این حرکت هر نواقصی هم که داشته باشد  محمد ابن عبدالله  خود همه ان نواقص را بر طرف خواهد کرد  و بعد از او هم  امامت در مهدویت میعاد  در  ال محمد ادامه می یابد  و جهان را  به بهشت حقوقمداری و ازادی و استقلال بدل خواهند کرد تا  امام محمد ابن الحسن  رجعت می کند در زمان مهدویت میعاد همه انبیاء و اوصیاء  و شهداء و صدقین و انسانی های محض مومن رجعت خواهند کرد   تا شاهد تحقق هدفشان باشند
 و بعد از ان  جهان در مهدویت میعاد عمومی الی ما شاء الله  ادامه خواهد یافت  یعنی همه انسانها مهدی خواهند شد

    6=     ایا عودت  محمد و ال محمد  به دنیا  ممکن است ؟
به قران مراجعه می کنیم به این امر پرداخته شد است
سوره انبیاء
وَحَرَامٌ عَلَى قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا أَنَّهُمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿95﴾
و ممنوع است بر قریه ای که هلاک کردیمش (در دنیا) همانا ایشان مراجعت نمی کنند (در ظهور عیسی و محمد ابن الحسن )
)
سوره نمل
وَيَوْمَ نَحْشُرُ مِن كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجًا مِّمَّن يُكَذِّبُ بِآيَاتِنَا فَهُمْ يُوزَعُونَ ﴿83﴾
و دورانی که محشور می کنیم از هر امتی (پایگاهی= نسلی ) فوجی از (  یاجوج و ماجوج ها  ) را کسانیکه تکذیب کردند آیات ما را پس ایشان انتظار کشیده می شوند
حَتَّى إِذَا جَاؤُوا قَالَ أَكَذَّبْتُم بِآيَاتِي وَلَمْ تُحِيطُوا بِهَا عِلْمًا أَمَّاذَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿84﴾
تا آنگاه که آمدند – و گفت (خداوند )آیا تکذیب کردید آیات مرا و احاطه نکردید او را به علمی –یا چه  چیز بودید عمل می کردید

وَوَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِم بِمَا ظَلَمُوا فَهُمْ لَا يَنطِقُونَ ﴿85﴾

و واقع شد گفتار بر-ایشان بسبب آنچه که ظلم کردند – پس ایشان صحبت نمی کنند (به عذر خواهی)

رجعت یاجوج و ماجوج سوره انبیاء

حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُم مِّن كُلِّ حَدَبٍ يَنسِلُونَ ﴿96﴾

تا آنگاه که گشوده شد(قبرهای) یأجوج (مستبدان ) و مأجوج ( پیروانش) و ایشان از هر تپه ای (قبری) فرا می ریزند (به بیرون)


شرح- البته در قیامت همه انسانها رجعت خواهند کرد و هیچ موجود مرده ای باقی نخواهد ماند که زنده نشود
سوره
وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا ﴿47﴾

و دورانی که سیر می دهیم کوهها را و می بینی زمین را ظاهر  - و محشور کردیم ایشان را پس ترک نکردیم از ایشان فردی را
شرح – بله این ایه اشاره به قیامت است که می گوید -و محشور کردیم ایشان را پس ترک نکردیم از ایشان فردی را در حالی که در ایه83 سوره نمل  می گوید  و دورانی که محشور می کنیم از هر امتی (پایگاهی= نسلی ) فوجی ازانها را ه همه مردم را که در قیامت اقع می شود 


حالا به عودت محمد و ال محمد به دنیا  می پردازیم


سورة28 آیة 85.

إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادٍ
 همانا آنکه واجب کرد بر تو (ای محمد ) قرآن را البته برگرداننده است ترا به معاد  – بگو پروردگار من عالمتر است به کسی که آورد هدایت را – و کسی که اوست در گمراهی شفاف

 شرح - کلمه معاد به معنی میعاد گاه  است و میعاد خداوند با محمد و ال محمد  در زمان ظهور مهدی منتظر  است که به جهان عودت خواهند کرد در این عودت است محمد ابن عبد الله  به عنوان مهدی موعود بنیان گذار  جامعه میعاد  توحیدی خواهد بود 

حالا ببینیم ای محمد به جهان عودت خواهد کردحروف نام محمد را که در این ایه توزیع شده است بر پایه  مقالید مفاتح  رقمی 7 جستجو می کنیم

إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادٍ

م  -  ح   - م    -  د 
1 -     0  -  1-   2  
با سامانه تراکمی عمل کنیم می شود 1 0 2 4  و جمع منفرد می کنیم می شود 7 که بر 7 قابل قسمت است و می شود 1 


حالا  نام کامل   یعنی محمد  ابن عبد الله در ایه جستجو  می کنیم  

إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادٍ

محمد - ابن-   عبد-  الله 
  4 -     9 -     4 -   17 
 با سامانه تراکمی عمل کنیم می شود  4 13  17  34 که بر 7 قابل قسمت است و می شود 488162


 بنا براین  مقالید مفاتح  رقمی 7 قران تایید و تصدیق می کند که محمد ابن عبد الله به دنیا عودت خواهد کرد

حالا بر پایه مقالید مفاتح سبعا من المثانی = مفتاح رقمی 7 حساب می کنیم که ایا عودت محمد و ال محمد  همگی ممکن است برای این منظور  حروف  محمد و ال محمد را   در کل  ایه  توزیع می کنیم و سپس  با بدست اوردن اعداد انها  با  مفتاح رقمی 7  حساب می کنیم


إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادٍ قُل رَّبِّي أَعْلَمُ مَن جَاء بِالْهُدَى وَمَنْ هُوَ فِي ضَلَلٍ مُّبِينٍ

 محمد    -    و  -    آل   -   محمد
 13  -       2-      20-     13

 این اعداد را بر پایه سامانه تراکمی عمل کنیم می شود   13 15  35  48   این عدد بر 7 قابل قسمت است و می شود  6907359

در نتیجه مقالید مفاتح  رقمی 7 تصدیق می کند که محمدعودت به دنیا خواهند  کرد 



 حالا ببینیم ایا  محمد و ال محمد در کلمه معاد  در ایه بالامستتر است برای این منظور حروف  محمد و ال محمد را در کلمه معاد جستجو می کنیم  اگر بر پایه  مفاتح رقمی 7  تایید شد معلوم می شود که معاد = عودتگاه  محمد و ال محمد است

       معاد 

محمد -  و - ال  - محمد  
 3-     0-    1-     3 

 با سامانه تجمیعی  این اعداد می شود و بر 7 قابل تقسیم است و می شود 

مقالید مفاتح  رقمی 7   تصدیق کرد که محمد و ال محمد در معاد حضور  دارند  یعنی به دنیا عودت خواهند کرد 

 چگونگی این عودت را بدون اینکه در ظاهر ایه نامی از محمد و ال محمد برده شده باشد  با کلمه دابه الارض  بیان می کند و در باطن ایه محمد و ال محمد نهفته است 


سوره 27 ایه 82

وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُون
و آنگاه که واقع شد گفتار بر- ایشان ( ظهور مهدی   آل محمد کما مهدی آل ابراهیم)  بیرون آوردیم برای ایشان جنبنده ای رااز زمین(محمد   علیه السلام  رادر  معاد )  که سخن می گوید ایشان را – همانا مردم بودند  که به آیات ما یقین نمی کردند (سپس و آل محمد کما ابراهیم و ال ابراهیم و همه انبیاء و رسولان و شهداء عودت  خواهند کرد  )

برای پی بردن به اینکه 
دابه الارض در معاد بیرون خواهد امد   حروف کلمه معاد را  را درایه دابه الارض  جستجو می کنیم تا ثابت شود  معاد همان بیرون امدن دابه ارلارض از زمین است  و دابه الارض همان  محمد و ال محمد کما ابراهیم و ال ابراهیم  و همه پیامبران و شهداء هستند که به دنیا عودت می کنند  می دانیم که به هر موجود زنده ای که در زمین راه می رود دابه =جنبنده  گفته می شود  و یکی از  بلاغت های قران همین بیان حقایق به روشی است که فقط راسخون فی العلم حروف مقطعه = سبعا من المثانی   می توانند ان را بفهمند



وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَتِنَا لَا يُوقِنُون



 م  -  ع    -   ا     -   د
5-     2 -     15   -  1



اگر این اعداد را با سامانه  تراکمی عمل کنیم می شو 5   7   22   23  که با جمع منفرد کردن می شود 21 که بر 7 قابل قسمت است و می شود 

 برای دقیق کردن حساب ها   حروف دابه الارض را در کلمه  معاد جستجو می کنیم و با مفاتح رقمی 7 حساب می کنیم 

   معاد 

دابه  -الارض
2-  2
 این اعداد را تراکم کنیم می شود  2 4  که بر قابل قسمت است و می شود 

در نتیجه مقالید مفاتح رقمی 7 ثابت می کند که  

محمد و ال محمد در معاد =  دابه الارض در معاد هستند

و اگر از طرفین تساوی  دو کلمه در  معاد را حذف کنیم 

محمد و آل محمد = دابه الارض  

می شود

در نتیجه محمد و ال محمد = دابه الارض در معاد هستند  که یک به یک  از زمین بیرون می ایند و  به دنیا عودت می کنند بنا براین دابه الارض  همان محمد و ال محمد کما ابراهیم و ال ابراهیم و همه انبیاء و شهدا  و.......... هستند که در  معاد از زمین بیرون خواهند امد یعنی به دنیا عودت خواهند کرد



 در اینجا چند نمونه ازعودت به دنیا را   که در گذشته   واقع شده است را   می اوریم و در قران انچه  امده  تکرار هم خواهد شد

1- زنده شدن مردگان و عودتشان به دنیا بدست عیسی ابن مریم  در  گذشته واقع شده است  می دانیم که محمد و ال محمد کما ابراهیم و آل ابراهیم  هستند و عیسی ابن مریم نفر ثانی عشر از ال ابراهیم  که کمای ان نفر ثانی عشر از ال محمد- امام  محمد ابن الحسن  است که با عیسی باهم ظهور خواهند کرد و بدست ایشان  رجعت  انبیاء و شهداء  و مومن محض و کفر محض واقع خواهد شد

 سوره ال عمران
وَرَسُولاً إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُم مِّنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللّهِ وَأُبْرِىءُ الأكْمَهَ والأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللّهِ وَأُنَبِّئُكُ 
و رسولی به سوی بنی اسرائیل ( فرزندان پرستنده خداوند) – همانا من به درستی که آوردم شما را آیه ای( نشانه ای ) از پروردگارتان – همانا من خلق می کنم از گل  مانند - مجسمه پرنده – پس نفخ می کنم ( جهش می دهم ) در او پس می شود پرنده ای – با اجازه خدا ( با علم الکتاب = قانون خلقت و با استخدام فرشتگان ) و دور می کنم( معالجه می کنم) کور و پیسی را و زنده می کنم مردگان را با اجازه خدا ( با قانون هستی و با استخدام فرشتگان ) و خبر می دهم شما را به آنچه که می خورید و آنچه که ذخیره می کنید در خانه هایتان ( با علم الغیب نسبی یعنی علم الکتاب با استخدام فرشتگان ) همانا در آن آیه ای (نشانه ای) برای شماست ( به شناخت مهدی (ع) که کما عیسی (ع) است ) چنانچه بودید ایمان آوردندگان .

2- مردن و زنده شدن فوجی از انسانها  به امر الله 
سوره بقره

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُواْ ثُمَّ أَحْيَاهُمْ إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَشْكُرُونَ ﴿243﴾

آیا نگاه نکردی بسوی آنانکه بیرون رفتند از دیارشان و ایشان هزارانند -  به حراست از مرگ – پس گفت برای ایشان خدا بمیرید (و مردند )- سپس زنده کردیم ایشان را – همانا خدا البته دارای فضل ( احسان) بر مردم است ولکن اکثر مردم شکر نمی کنند ( قدرشناسی نمی کنند ).



3- عزیر پیامبر که  خود و خرش مردند و صد سال بعد زنده شدند و رجعت کردند 

سوره بقره 

أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَى قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىَ يُحْيِي هَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَةَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَى طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَانظُرْ إِلَى حِمَارِكَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ إِلَى العِظَامِ كَيْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْمًا فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿259﴾
یا مانند آنکه عبور کرد بر قریه ای  -   و او (قریه) فرو ریخته ای است  بر  بالا   رونده اش(بر ستونهایش ) گفت چگونه زنده می کند  این را خدا  بعد از  مردنش ( مردن ساکنانش ) – پس میراند  ( او را ) خدا صد سالی  - سپس منبعث کرد  او را - گفت (خداوند) چند درنگ کردی (اینجا) گفت درنگ کردم دورانی  یا برخی  از دوران  – گفت خدا - درنگ کردی صد سالی پس نظر کن به طعامت و نوشیدنیت  نگندیده است او – و نظر کن به الاغت – و تا قرار بدهیم ترا آیه ای (علامتی) برای مردم نظر کن به استخوانها -چطور بلند می کنیم او را سپس می پوشانیمش بگوشتی – پس وقتی  که تبیین شد برای او – گفت علم دارم همانا خدا  بر هر چیزی قادر است . 
 4-رجعت پرندگان به زندگی بدست ابراهیم
 سوره بقره

وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَى قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَى وَلَكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا وَاعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿260﴾
و آنگاه که گفت ابراهیم پروردگار من - نشان بده مرا چطور زنده می کنی مردگان را – گفت (خداوند) آیا و ایمان نداری – گفت – آری (ایمان دارم) ولکن تا مطمئن شود قلبم – گفت ( خدا ) پس بگیر چهارتائی از پرنده پس پیوند بده (مخلوط کن) ایشان را به سویت ( به دستت) سپس قرار بده بر هر کوهی از ایشان جزئی را سپس دعوت کن ایشان را می آیند ( به سوی ) تو شتافتنی - و علم داشته باش – همانا خداوندشرافتمند  حکیم است .


1/1/2014









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر